Bulgarien

2006

Vi var i Sunny Beach i 2006, vores første rigtige ferie sammen og vi boede på Hotel Marvel. Det var en klassisk sol, pool og strand-uge med store hoteller og en strandpromenade, der tydeligt er bygget til turister. Vi havde en god tur og nogle hyggelige dage ved poolen og havet, men det er ikke en destination, vi ville vælge igen. Stemningen føltes til tider lidt utryg, og byen virkede mere som en turistmaskine end et sted med lokal charme.
Madoplevelserne trak også ned. Vi spiste os igennem forskellige steder uden rigtigt at finde noget, der fristede og vi endte med at have tabt os i løbet af ugen, helt uden at det var planen. Vi fandt til sidst et buffetsted, vi kom tilbage til et par gange, mest fordi det var det bedste vi fandt, selvom man stadig skulle være lidt kritisk og vælge med omtanke. Alt i alt, en ferie vi husker med et smil (og som vores første), men også en, der ret tydeligt lærte os, hvilken type rejser vi ikke går efter.

Hotel Marvel

.